خود کفایی هزار و و ۲۶۳ مددجو در خراسان شمالی 

مدیر کل کمیته امداد خراسان شمالی از خود کفایی هزارو ۲۶۳ مددجو خبرداد و گفت: تلاش داریم تا پایان امسال این تعداد به دو هزار نفر افزایش یابد.

مجید الهی راد گفت: با حمایت مسئولین اقتصادی از جمله معاونت اقتصادی استانداری، اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی و اقتصاد دارایی تسهیلاتی که سال ۱۳۹۷ در اختیار مدد جویان قرار گرفته تا کنون هزارو ۲۶۳ نفر به خودکفایی رسیدند و برنامه ریزی شده تا پایا ن امسال نیز ۷۸۰ نفر هم به مرز خودکفایی برسند.

وی افزود: یکی از شرایط خود کفایی سپری شدن ۱۸ ماه از زمان اشتغال است و فرد مجری طرح اشتغال در این مدت باید بتواند طرح را به بازدهی مناسب برساند.
مدیر کل کمیته امداد استان همچنین گفت: در زمان بازدید از طرح و اعلام خود کفایی، مددجو باید بالای دهک سه باشد و مجموع درآمد مددجو ناشی از اشتغال مددجو اعم از مستقیم و غیر مستقیم حداقل طبق قانون کار باشد.

الهی راد افزود: اگر خانواده مددجوی مجری طرح اشتغال دارای هزینه غیر عادی همچون بیماری صعب العلاج داشته باشد، کمسیون حمایت در باره خود کفایی و عدم خود کفایی تصمیم می‌گیرد.

وی ادامه داد: خانواده‌های خودکفا که فاقد بیمه هستند معیشت آن‌ها قطع می‌شود، اما در صورت نیاز می‌تواند از خدمات دیگر این نهاد حمایتی استفاده کند.

۵۲ هزار و ۵۸۱ خانوار با جمعیت حدود ۱۰۵ هزار نفر زیر پوشش کمیته امداد امام خمینی (ره) هستند.

برچسب ها: مددجو ، کمیته امداد
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.